zaterdag 12 oktober 2024

Zesde schoolweek (7 - 11 okt)

Hallo iedereen,

We blikken terug op een warme 10-daagse van de Geestelijke Gezondheid.

Deze week hadden we in de klas aandacht voor ons mentaal welbevinden en ook tijdens de workshop 'Stel je grenzen'. De lesgevers bespraken met ons een aantal vragen zoals: 'Wat doe je wanneer een vriend/vriendin jou pijn doet?', 'Hoe geef je aan dat je iets niet leuk vindt?', enz. Aan de hand van een aantal fysieke oefeningen, zelfreflectie en rollenspelen leerden we een aantal tips en tricks om sterker in onze schoenen te staan. Deze workshop werd samengesteld op basis van de rots- en watermethodiek.

Op donderdag vereerde Warme William ons met een bezoekje op onze school. Wist je dat iedereen een Warme William kan worden voor zijn/haar vrienden door écht te luisteren naar hem/haar. Want weten dat je bij iemand terecht kan om te praten over je kleine of grote problemen, helpt je om je beter in je vel te voelen.

Warme William verraste ons ook met een optreden van Kobe Simoens en The Mighty Black Camel blues band. We danken iedereen die heeft geholpen om dit mogelijk te maken!

We danken ook juf Elfi (de zus van juf Naomi) die ons een leuke namiddag bezorgde op vrijdag met een les 'Zingen is topsport'. We zongen o.a. het lied ‘Throw and catch’ met aangepast stembereik en met aandacht voor dynamische verschillen (toonsterkte). We probeerden ook te zingen en gelijktijdig ritmisch te bewegen op het lied.

Groetjes,

Nathan, Noa, Julius, Mona, Arthur, Lotte H., Divine, Zowée-Marie, Lotte R., Emiel, Axel, Linde, Marvin, Fien en juf Naomi































Vijfde schoolweek (30 sept - 4 okt)

Dag vrienden van VBS Het Leeuwke,

Wat was het een beestig leuke week ... ;-)

  • Tijdens de les w.o. op maandag 30 september leerden we over de oorzaken en gevolgen van de grote emigratiestromen vanuit Europa naar Amerika (eind 19e-begin 20e eeuw),  via het spel 'Landverhuizers' (met denk- en doe-opdrachten). 
  • Op vrijdag 4 oktober hadden we aandacht voor de herdenking van Franciscus van Assisi en de link met Werelddierendag. We kwamen meer te weten over het leven van de heilige Franciscus. Bovendien  leerden we aan de hand van een paar activerende werkvormen dat alle mensen, dieren, planten, ... verbonden zijn en samen deel uitmaken van één groot (eco)systeem. 

    Vandaag lieten we ook de schoolbel een aantal keer extra rinkelen in kader van 'Saved by the bell'. Zo kan iedereen horen dat elk kind en elke jongere recht heeft op goed, kwaliteitsvol onderwijs.

Groetjes,

Nathan, Noa, Julius, Mona, Arthur, Lotte H., Divine, Zowée-Marie, Lotte R., Emiel, Axel, Linde, Marvin, Fien en juf Naomi








zondag 29 september 2024

Vierde schoolweek (23 - 27 sept)

Dag vrienden van VBS Het Leeuwke,

Hierbij enkele hoogtepunten van de vierde schoolweek:

  • Tijdens de maand september stond geluksvogel 'Sporo' in de kijker. Net als in het verhaal van Sporo dachten we na over wat ons gelukkig maakt. We tekenden een droomwolk met een doel/droom op korte/lange termijn, en een ladder met verschillende 'tussenstappen' om dit doel te kunnen bereiken. We bedachten ook een idee om onze speelplaats nog leuker te maken en overlegden hoe we dit doel zouden kunnen bereiken.
  • We vierden maar liefst 3 jarigen deze week: Arthur (jarig op 22/9), Nathan (jarig op 24/9) en Julius (jarig op 2/8). We hebben de 3 feestvogels eens goed 'in de bloemetjes gezet' en werden door hen verwend met superlekkere traktaties, dank je wel jongens!
  • Op woensdag 25 september (dag van de sportclub) showden we de outfit van onze favoriete sportclub op school.
  • We oefenden in groepjes de Franse getallen van 0 tot 100 aan de hand van twee spelletjes.
  • Geïnspireerd door moderne kunstenaar Keith Haring, gingen we aan de slag om onszelf te schilderen als levensgrote cartoonachtige figuren. 

Groetjes,

Nathan, Noa, Julius, Mona, Arthur, Lotte H., Divine, Zowée-Marie, Lotte R., Emiel, Axel, Linde, Marvin, Fien en juf Naomi